Regulamin

Niniejszy Regulamin zawiera zasady funkcjonowania sklepu www.tapiso.pl. Znajdą Państwo tutaj w szczególności informacje o zasadach składania zamówienia, ofercie, prawie do odstąpienia od umowy oraz odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową.

 

  • 1

Definicje

 

Sklep – sklep internetowy znajdujący się pod adresem www.tapiso.pl.

Sprzedawca  Tapiso spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-240), przy Alei Solidarności 68/121, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000947758, posiadająca NIP: 5252893112, o kapitale zakładowym 50.000,00 zł, adres e-mail: sklep@tapiso.pl, nr tel. +48 222 662 559.

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.

Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.

Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem, a w razie udostępnienia także innym sposobem uwierzytelnienia, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, przypisany do danego Klienta, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o jego zamówieniach i płatnościach. Konto umożliwia Klientowi korzystanie z funkcjonalności Sklepu po zalogowaniu, w szczególności składanie zamówień, śledzenie ich statusu, dostęp do historii zakupów oraz edycję danych.

Umowa Sprzedaży – Umowa zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem za pośrednictwem Sklepu, w szczególności:

  1. w przypadku rzeczy fizycznych – umowa sprzedaży,
  2. w przypadku usług – umowa o świadczenie usług,

Towar – rzecz fizyczna lub usługa  która stanowi przedmiot Umowy zawieranej ze Sprzedawcą

Użytkownik – Klient lub odbiorca świadczonych przez Sprzedawcę usług.

Usługa świadczona drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej.

  • 2

Postanowienia wstępne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  2. Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej Sklepu
    w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  3. Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies,
    a także do poczty elektronicznej. Ponadto do dokonania zakupów wymagane jest ukończenie procesu składania zamówienia podczas którego konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
  4. W przypadku ogłoszenia obniżenia ceny Towaru, Sprzedawca informuje o najniższej cenie z okresu 30 dni przed obniżką ceny, zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.
  5. Specyfika każdego Towaru oraz jego cechy charakterystyczne znajdują się w opisach Towaru w Sklepie.
  6. Przesyłanie za pośrednictwem formularzy treści bezprawnych jest zabronione.
  • 3

Dokonywanie zakupów w Sklepie

  1. Do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą nie są niezbędne rejestracja i zalogowanie do Konta.
  2. Celem złożenia zamówienia Użytkownik zobowiązany jest:
    1. dodać wybrane Towary do koszyka,
    2. uzupełnić pola formularza zamówienia oznaczone jako obowiązkowe,
    3. wyrazić wymagane zgody, w szczególności zaakceptować regulamin oraz politykę prywatności Sklepu.
  3. Zamówienie zostaje złożone po kliknięciu przycisku kończącego zamówienie „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
  4. Do momentu kliknięcia przycisku kończącego zamówienie, Użytkownik ma możliwość modyfikacji zamówienia lub podanych danych.
  5. Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazanej przez Użytkownika w procesie zamówienia. Potwierdzenie otrzymania zamówienia oznacza jednocześnie jego przyjęcie przez Sprzedawcę.
  6. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej Użytkownika wiadomości o przyjęciu zamówienia do realizacji.
  7. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie treści zawieranej Umowy następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu oraz przesłanie w wiadomości e-mail. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności danych wpisanych w formularzu zamówienia. W takiej sytuacji Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem.
  • 4

Dostawa i płatności

  1. Dostawa Towaru dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Możliwość zrealizowania wysyłki do innego państwa, w szczególności jej warunki, sposób oraz koszt są wyświetlane Klientowi w po uzupełnieniu odpowiednich danych w formularzu zamówienia.
  2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem przesyłki kurierskiej.
  3. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru bądź informacja o ich braku są wskazywane Klientowi na stronie Sklepu lub w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową. W uzasadnionych przypadkach Sklep może wysłać kilka oddzielnych przesyłek w ramach jednego zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Klienta.
  4. Termin dostawy Towaru do Klienta na terenie Polski wynosi do 5 dni roboczych, a w przypadku, gdy dostawa realizowana jest poza granicę Polski do 14 dni roboczych. Jeżeli w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin dostawy Towaru, zastosowanie znajduje termin wskazany w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia
  5. W przypadku, w którym zamawiane Towary mają różny czas dostawy, zastosowanie znajduje termin podany dla Towaru o najdłuższym czasie dostawy.
  6. Wskazane powyżej terminy liczone są od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę lub – w razie niedokonania płatności bądź odrzucenia płatności przy składaniu zamówienia – od dnia otrzymania płatności przez Sprzedawcę.
  7. W Sklepie honorowane są formy płatności dostępne w procesie składania zamówienia, obejmujące w szczególności przelew internetowy oraz płatności elektroniczne.
  8. Sprzedawca udostępnia Klientowi w szczególności następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
  • płatność elektroniczna za pośrednictwem BLIK,

Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.

  1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy. W przypadku niedokonania płatności we wskazanym terminie, Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia.
  2. Klient wyraża zgodę na wysyłkę faktury w formie elektronicznej.
  • 5

Niezgodność Towaru z umową; reklamacje

  1. Prawa z tytułu niezgodności towaru z Umową przysługują Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Wszędzie tam, gdzie w niniejszym paragrafie mowa jest o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
    w szczególności ustawą o prawach konsumenta.
  3. Sprzedawca niniejszym informuje o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową. Konsument ma prawo skorzystać z gwarancji, o ile została udzielona.
  4. Konsument może złożyć reklamację:
  • pisemnie na dres: Magazyn Tapiso, Koźniewice 99, 97-360 Kamieńsk;
  • drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość e-mail na adres: sklep@tapiso.pl.
  1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność oraz przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  2. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  3. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  5. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  6. W określonych w ustawie o prawach konsumenta przypadkach Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji w której Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności Towaru z umową lub nie doprowadził do zgodności Towaru z umową.
  7. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  8. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż
    w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
  10. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
  11. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
  12. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  13. W przypadku, gdy na Towar została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Towaru w Sklepie.
  14. Prawa z tytułu niezgodności Towaru z umową przysługują Konsumentowi oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
  • 6

Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Prawa do odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Wszędzie tam, gdzie w niniejszym paragrafie mowa jest o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
  2. Konsument ma prawo odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 30 dni od dnia objęcia w posiadanie Towaru. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Towaru.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez wypełnienie formularza odstąpienia od umowy będącego załącznikiem nr 1 lub w drodze samodzielnie przygotowanego oświadczenia).
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że Konsument wyśle informacje dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. O skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy Konsument może poinformować Sprzedawcę:
  6. pisemnie, przesyłając stosowne oświadczenie na adres:

Magazyn Tapiso, Koźniewice 99, 97-360 Kamieńsk;

  1. drogą elektroniczną, przesyłając stosowne oświadczenie wiadomością e-mail na adres: sklep@tapiso.pl.
  2. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia, innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymał od Konsumenta informację o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
  3. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. W określonych przypadkach Sprzedawca może zaoferować darmową usługę odbioru zwracanego Towaru. Celem weryfikacji czy Konsumentowi przysługuje darmowy zwrot Towaru, należy sprawdzić zakładkę Zwroty.
  6. W przypadku chęci samodzielnego zwrotu Towaru, Konsument może dokonywać zwrotu na adres:

Magazyn Tapiso, Koźniewice 99, 97-360 Kamieńsk.

  1. Towar należy odesłać lub przekazać Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
  2. Z zastrzeżeniem ust. 9 powyżej, Konsument ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  3. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikający z korzystania
    z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
    i funkcjonowania Towaru.
  4. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu m.in. do umowy:
  • o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  • 7

Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Użytkowników.
  2. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę to:
  3. możliwość założenia Konta w Sklepie,
  4. możliwość zawarcia umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną,
  5. możliwość otrzymywania newslettera,
  6. możliwość skorzystania z formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
  7. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub,
    w przypadku udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie stosownej zgody w procesie składania zamówienia. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta
    w Sklepie, na czas nieokreślony zostaje zawarta nieodpłatna umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  8. Użytkownik może w każdym czasie usunąć konto w panelu klienta lub przesłać żądanie usunięcia na adres e-mailowy Sklepu.
  9. Na Koncie przechowywane są informacje dotyczące danych Użytkownika i złożonych zamówień. W przypadku usunięcia Konta, Sprzedawca będzie przechowywał informacje o złożonych zamówieniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Sklepu – chyba, że Klient sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie będzie miał nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.
  10. Zapis na newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do newslettera. W przypadku skutecznego zapisu na newsletter, Sprzedawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e-mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Sklepu.
  11. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  12. Celem skorzystania z formularza kontaktowego Użytkownik zobowiązany jest podać co najmniej adres e-mail oraz zaakceptować Regulamin i zapoznać się z polityką prywatności.
  13. Przesyłając wiadomość do Sprzedawcy za pośrednictwem formularza kontaktowego, Użytkownik wyraża zgodę na kontakt zwrotny przez Sprzedawcę za pośrednictwem kanału komunikacji wskazanego przez Użytkownika,
  14. Sprzedawca nie ma obowiązku udzielić Użytkownikowi odpowiedzi na wiadomość przesłaną w formularzu kontaktowym w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia naruszenia warunków niniejszego regulaminu lub otrzymania zapytania niezwiązanego z działalnością Usługodawcy.
  15. Sprzedawca może poprosić Użytkownika o przekazanie dodatkowych informacji w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi.
  16. Użytkownik może złożyć reklamację dotyczącą świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacje należy składać elektronicznie, na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@tapiso.pl przypadku chęci złożenia reklamacji.
  17. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Sklepu w terminie do 14 dni. W przypadku, gdy Sprzedawca nie jest w stanie rozpatrzyć reklamacji z uwagi na brak niezbędnych informacji od Użytkownika, Sprzedawca uprawniony jest do wezwania Użytkownika do podania takich niezbędnych informacji.
  18. Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bądź umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Sprzedawcy. Niezależnie od tego, użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.
  19. Treści zawarte w newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Sprzedawcy.
  • 8

Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Klientów niebędących Konsumentami bądź Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  2. Strony wyłączają całkowicie odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady.
  3. Klient niebędący Konsumentem bądź Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może zwrócić Towar wyłącznie za zgodę Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w terminie 30 dni od jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia. Sprzedawca może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  5. Klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki i powinien niezwłocznie dokonać czynności mających na celu ustalenie odpowiedzialności przewoźnika. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie Towaru oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki powstałe od przyjęcia go do przewozu do wydania go przedsiębiorcy.
  6. Z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi przez Sprzedawcę, na Klienta niebędącego konsumentem przechodzą wszelkie prawa i obowiązki związane z Towarem, w tym ryzyko jego przypadkowej utraty, ubytku lub uszkodzenia. Od tego momentu Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody w Towarze ani za opóźnienia w jego dostawie, powstałe w trakcie przewozu do chwili wydania Towaru Klientowi.
  7. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać od przedsiębiorcy dokonania przedpłaty w całości albo części.
  8. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klientów z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Sprzedawcę, ograniczona jest do wysokości zapłaconej za Towar ceny oraz kosztów dostawy, nie więcej jednak niż do kwoty 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc zł 00/100). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do przedsiębiorcy.
  9. Właściwym do rozstrzygania sporów między Sprzedawcą a Klientem jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy
  • 9

Opinie

  1. W przypadku prezentowania opinii konsumenckich, Sprzedawca weryfikuje opinie na temat usług i Towarów i wdrożył odpowiednie rozwiązania w celu oceny ich autentyczności. Sprzedawca korzysta z narzędzi do umieszczania opinii Klientów dostarczanych przez portal Trustmate.io, własność spółki TrustMate S.A., z siedzibą we Wrocławiu, ul. Bartoszowicka, 51-641 Wrocław, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000737597 oraz NIP: 8971854393. Szczegółowe informacje dotyczące narzędzia do umieszczania opinii znajdziesz pod adresem: https://trustmate.io/user-regulations.
  2. Publikujemy wszystkie opinie (zarówno pozytywne, jak i negatywne) i nie ingerujemy w ich treść, nie oferujemy dodatkowych korzyści związanych z wystawieniem opinii lub jej wycofaniem.
  3. Opinie wyświetlane w Sklepie pochodzą od Klientów, którzy dokonali zakupów w sklepie internetowym tapiso.pl oraz w sklepach prowadzonych na innych rynkach (tapiso.co.uk, tapiso.fr, tapiso.it), prowadzonych przez Sprzedawcę.
  4. Z powyższych względów możemy zapewnić, że opinie dostępne na stronie Sklepu są weryfikowane i autentyczne oraz odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia zakupowe.
  5. Opinie na temat Sklepu mogą być wystawiane na stronach innych podmiotów.
    W przypadku takich opinii w zakresie oceny wiarygodności i autentyczności opinii zastosowanie znajdują zasady stosowane przez te podmioty. Ze swojej strony Sklep dokłada wszelkich starań by opinie na temat sklepu były zawsze wiarygodne
    i autentyczne.
  • 10

Treści Użytkownika

  1. Treści Użytkownika to zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Sklepu przez każdego Użytkownika:
  • opinie lub komentarze o sklepie lub produktach,
  • dodatkowe, niewymagane przy złożeniu zamówienia informacje zawarte na koncie klienta, zamieszczane samodzielnie lub za pośrednictwem Sklepu.
  1. Użytkownik nie może publikować treści, które stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub są w inny sposób niezgodne z prawem, niniejszym regulaminem lub dobrymi obyczajami, w szczególności:
  • treści służących do popełnienia wykroczenia lub przestępstwa,
  • treści naruszających dobra osobiste lub prawa autorskie,
  • treści mających charakter spamu,
  • treści służących prowadzeniu nieuczciwej działalności konkurencyjnej, w tym niedozwolonych działań marketingowych,
  • treści niezgodnych z tematyką serwisu, którego dotyczą.
  1. Możemy weryfikować, blokować i usuwać treści niezgodne z prawem – z zachowaniem zasad obiektywizmu oraz należytej staranności.
  2. Zgłoszenie nielegalnych treści powinno zawierać:
  • wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści,
  • wskazanie w miarę możliwości elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak adres URL oraz dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
  • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia – z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
  • oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  1. Jeżeli w wyniku weryfikacji podjętej z naszej inicjatywy lub wynikającej ze zgłoszenia ustalimy, że określone treści są nielegalne, możemy zdecydować o ich zablokowaniu lub usunięciu.
  2. Zarówno Użytkownik, który zgłosił treści i nie zgadza się z podjęta przez nas decyzją, jak i Użytkownik, którego treści uznaliśmy za nielegalne, ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w
    13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
  3. Po złożeniu odwołania, niezwłocznie potwierdzimy jego otrzymanie i rozpatrzymy je
    w ciągu 14 dni. Odwołania nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany. Uzasadnienie naszej decyzji zostanie sporządzone zgodnie ze wszelkimi wymogami wynikającymi z Aktu o usługach cyfrowych.
  4. Użytkownik ma prawo odwołać się od decyzji dotyczących treści za pośrednictwem punktu kontaktowego wskazanego w ust. 13 poniżej. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz uzasadnienie żądania zmiany decyzji.
  5. W przypadku rażącego nieprzestrzegania postanowień niniejszego punktu
    i publikowania nielegalnych treści, możemy zdecydować o czasowym zablokowaniu (zawieszeniu) lub usunięciu konta, a także o ograniczeniu funkcjonalności konta.
  6. Warunkiem podjęcia decyzji dotyczącej Konta użytkownika, jest zachowanie zasad obiektywizmu i należytej staranności. Od takiej decyzji przysługuje odwołanie, które nie będzie rozpatrzone w sposób zautomatyzowany. Rozpatrzenie odwołania nastąpi
    w terminie 14 dni, a Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o jego wyniku.
  7. Nie ponosimy odpowiedzialności za Treści Użytkownika, jeżeli:
  • nie mamy faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach,
    a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wiemy o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub nielegalnych treściach;
  • podejmujemy bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści, gdy uzyskany taką wiedzę lub wiadomość.
  1. W przypadku gdy poweźmiemy jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast poinformujemy o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekażemy wszystkie dostępne informacje na ten temat.
  2. Ustanowiliśmy punkt kontaktowy, który służy do realizacji naszych obowiązków związanych z Aktem o Usługach Cyfrowych (DSA) i za pośrednictwem którego odpowiednie organy oraz Użytkownicy mogą się z nami komunikować: sklep@tapiso.pl. Przy użyciu wskazanego adresu e-mail możliwe jest w szczególności zgłoszenie treści, które Użytkownik uważa za nielegalne.

Żadne z powyższych postanowień nie służy ograniczeniu praw Użytkownika i nie powinno być w ten sposób interpretowane.

  • 11

Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Zasady przetwarzania danych osobowych ich odbiorców oraz praw Klienta zawarte zostały w Polityce Prywatności Sklepu.
  • 12

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa do Sklepu oraz oferowanych Towarów, w tym prawa własności intelektualnej, majątkowe i osobiste prawa autorskie należą do Sprzedawcy. Bez zgody Sprzedawcy, nie jest możliwe m.in. powielanie, przerabianie treści oferowanych przez Sprzedawcę.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie z istotnych przyczyn, takich jak np. zmiana oferty, zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji. O zmianie regulaminu zarejestrowani Użytkownicy zostaną poinformowani za pomocą wiadomości e-mail z 14 dniowym wyprzedzeniem.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmieniania cen Towarów oraz promocji bez uszczerbku dla umów zawartych przed tymi zmianami.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  5. Żadne z postanowień Regulaminu nie służy ograniczeniu praw konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta, gwarantowanych przez ustawę o prawach konsumenta oraz inne obowiązujące akty prawne.
  6. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
  7. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, przykładowo:
  • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
    o rozstrzygnięciu sporu,
  • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
  • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  1. Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

 

 

Wzór oświadczenia dotyczącego reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy – skorzystanie z poniższych wzorów nie jest obowiązkowe, a jedynie rekomendowane.

Wzór oświadczenia dotyczącego reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy – skorzystanie z poniższych wzorów nie jest obowiązkowe, a jedynie rekomendowane.

 

ZAŁĄCZNIK NR 1

DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO

 

………………………………………………..

(miejscowość i data)

 

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

 

……………………………………..

(imię i nazwisko)

 

……………………………………..

 

……………………………………..

(adres)

 

……………………………………..

(numer zamówienia)

Do

Tapiso sp. z o.o.

Magazyn Tapiso

Koźniewice 99

97-360 Kamieńsk

 

 

Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta odstępuję w całości/w części (niewłaściwe przekreślić) od umowy nr …………………………, zawartej dnia …………………. roku.

 

Odstąpienie dotyczy następujących towarów (należy uzupełnić wyłącznie, gdy zwrot dotyczy tylko części zamówienia):

  • ………………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………………
  • ………………………………………………………………………………………………

Proszę o zwrot podanej kwoty (należy podkreślić właściwe):

  • na rachunek bankowy: ………………………………………………………………………………….
  • w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.

 

 

…………………………………………….

(podpis)

 

 

ZAŁĄCZNIK NR 2

DO REGULAMINU SKLEPU INTERNETOWEGO

 

………………………………………………..

(miejscowość i data)

 

FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU

 

 

……………………………………..

(imię i nazwisko)

 

……………………………………..

 

……………………………………..

(adres)

 

……………………………………..

(numer zamówienia)

 

 

Do

Tapiso sp. z o.o.

Magazyn Tapiso

Koźniewice 99

97-360 Kamieńsk

 

 

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. towar jest niezgodny z umową (wadliwy).

 

Wada polega na:

……………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (należy podkreślić właściwe):

 

  • żądam nieodpłatnej naprawy towaru,
  • żądam wymiany towaru na nowy.

 

W przypadkach określonych w przepisach:

 

  • składam oświadczenie o obniżeniu ceny towaru o kwotę ………….. zł,
  • składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

 

Proszę o zwrot podanej kwoty (należy podkreślić właściwe):

  • na rachunek bankowy: ……………………………………………………………….
  • w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.

 

…………………………………………….

podpis konsumenta

 

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie. W dowolnym momencie, możesz dokonać zmiany swojego wyboru klikając opcję „Dostosuj”, aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies, Polityką Prywatności. oraz informacją, jak Google przetwarza dane osobowe